Uche
Thomas Frank, a reporter for “CNN Investigates,” last Thursday appeared to have a compelling exclusive on the story of the year. The Senate Intelligence Committee, reported Frank, was investigating a Russian investment fund — the Direct Investment Fund (RDIF) — “whose chief executive met with a member of President Donald Trump’s transition team four days before Trump’s inauguration.”
That transition team official is Anthony Scaramucci, a Wall Streeter who was expected to take a prominent White House position but did not. Scaramucci met in January with RDIF head Kirill Dmitriev.
The CNN exclusive — which hung from one unnamed source — didn’t take long to wither. Breitbart News’s Matthew Boyle bombed the CNN piece as baseless. Sputnik News published a refutation, indicating that the fund was not a part of Russian state bank Vnesheconombank, as the CNN report had claimed. This detail mattered a great deal, considering that Vnesheconombank was listed in a set of sanctions issued by the U.S. government; RDIF itself, however, is subject to sanctions from the U.S. Treasury Department. According to the CNN report, the Senate Intelligence Committee’s probe into this matter was linked to the meeting between top Trump adviser/son-in-law Jared Kushner and Vnesheconombank CEO Sergey Gorkov during the presidential transition.
Tags: russia ties